sot.blogg.se

doyougazeatyourbaldheadandwishyouhadhair

Kategori: Allmänt

Hej på er! Jag fick lust att blogga och tänkte to hell with att det inte är min tur egentligen. För vi har haft musikcafe i veckan, och det var så kul! Och mina klasskamrater sjöng så vackert och så fint att jag ville lägga upp lite av det som filmades, men min dator sammarbetar tyvärr inte med mig... Så det blev det inget av! Men jag kan göra som Amanda N gjort och berätta lite om min praktikvecka jag med. Jag hade tur nog att få vara på rekvisitan på Operan och jag kände mig som Alice i underlandet. Man stod i låtsaskök som plötsligt började rulla och när man gick på scenen kunde en Karlsson (på taket) i full mondering komma flygandes eller ett träd komma rullandes. Jag fick också se balett till Van Morrisson och Operan Tyrandot, vilken är något av det vackraste jag sett. Jag kunde inte hålla tårarna borta ens tredje gången jag såg den scen där allt är som sorgligast. Där stod jag bakom scenen och snyftade och sen när jag skulle smita till toan för att ordna upp det som behövde ordnas upp i ansiktet mötte jag skådespelarna som just dött respektive sörjt över den andres död. Vilket var en smula absurt. Ungefär som det här. Gagnam Style Opera Style
 
 
 
/Erika

Kommentarer


Kommentera inlägget här: