sot.blogg.se

SanktaLuciaLjusklaraHägring

Kategori: Allmänt

Nu tänkte jag att det tamejtusan är dags att dra igång denna SOT-blogg! Och vad passar bättre denna luciadag än ett luciainlägg? Så woop woop det kör vi på! Vi har nämligen lussat oss igenom hela fyra luciatåg idag. Själv har jag ännu inga andra bilder än dem jag hittade på facebook, men en historia har jag och det kan väl kanske sitta fint? I vår klass gillas det att diskuteras. Vi brukar för det mesta hålla med varandra, men håller man med det som sagts kan man ju alltid berätta att man gör det och varför man gör det, så det brukar inte hindra diskussionerna från att ta den tid de vill. Hur som helst, idag fick vi åka taxi mellan Veolia i sumpan och Naturhistoriska museet, för att tiden inte riktigt räckte till. Och där kom en diskussion angående skolans microvågsugnar igång. Borde det, eller borde det inte finnas fler microvågsugnar i skolan för vegeterianer, icke fläskätare och så vidare? Varför vi bryr oss om det vet jag inte. Vi var rörande överens om att om vi skulle vara vegeterianer eller ickefläskätare skulle vi inte bry oss om vad som värmts i micron innan. I bakgrunden spelade taxichaffören persisk musik, för radion var trasig, vi satt i våra lucialinnen och en av oss utbrister allvarligt "men vad har vi egentligen för budget för microvågsugnar". Som om vi var på konferens och diskuterade viktiga miljöfrågor eller nåt. Jag förstår om ni kanske inte tycker att det här var det roligaste ni läst någonsin, det var lite av ett "måste-varit-där-för-att-förstå-moment". Eller kanske var det till och med bara jag av dem som var där som tyckte det var så kul. Men jag kommer åtminstone skratta om jag klickar mig in på det här inlägget om någon månad och då måste det väl ändå räknas som någonting, eller vad säger ni? Eller så borde jag kanske helt enkelt överlåta bloggandet till Fanny framöver...
 
 
Under första lussandet, på Arkitekturmuseet, med förtjusande Hillevi som Lucia!
 

.
Vi flätade våra hår och gjorde oss snygga och blev bjudna på saft och bullar!
 
 
Vackra Moa var sedan Lucia i skolan och på Naturhistoriska. Naturhistoriska var förresten fantastiskt att sjunga på måste jag säga, helt underbart fin akustik!
/Erika
 

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Jag skrattade iaf högt när jag läste detta och i bilen så du är inte ensam, så kul :D Men man måste nog varit där för att fatta.

    Bra att du satte igång med bloggandet, NU KÖR VI!!

    Svar: yeaaaaaaaaah :D
    sot.blogg.se

    2012-12-13 | 19:21:32

Kommentera inlägget här: