sot.blogg.se

YANAKLEYN

Kategori: Allmänt

Nu håller vi på med slutprojektet för fullt, så ni får allt ta och boka in datumen 16-18 maj, för då kör vi föreställningar! Och så grymma som vi är lär ni ju vilja se oss alla tre gångerna ;) Apropå att vara grym. Om ni känner mig har ni nog inte undgått att höra mig tjata om Yana Kleyn. Jag hade nämligen sinnesjuk tur och fick efter min praktik på Operan jobb där, vilket har inneburit att jag fått se massa föreställningar. Bland annat den jag snackade om i förra inlägget, Tyrandot, där Yana Kleyn spelar en slavinna och sjunger så vackert att... det finns inte ord. Även den sjunde gången jag såg henne började jag grina som ett litet barn. Jag lovar er, det är så underbart fantastiskt att ni, även om ni inte gillar opera måste lyssna på det. Hon sjunger som solvarm honung med en kraft som jag inte kan förstå hur hon kan uppbringa. Missa inte 1.55 på det här klippet, det är det vackraste jag hört.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: